מחזיק תיק חינוך חרדי בירושלים: "הלב נכמר, צריך סמינר ספרדי"

    אסתי פלד 2 Comment on מחזיק תיק חינוך חרדי בירושלים: "הלב נכמר, צריך סמינר ספרדי"

    מחזיק תיק חינוך חרדי סגן ראש עירית ירושלים אברהם בצלאל למימרן ב"מהדורה המרכזית": "הציבור הספרדי כבר בתלמודי התורה הספרדיים, כולל נציגי הציבור ועסקנים. למה שזה לא יצליח בסמינרים? ייאמר לשבחו של ראש העיר מר משה ליאון שאומר מפורש: כל סמינר שיקום לטובת הבנות הספרדיות, ידיי פתוחות"

    צילום: יעקב כהן
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחזיק תיק חינוך חרדי, סגן ראש עיריית ירושלים אברהם בצלאל: "נושא השיבוצים אנחנו באמת בעיצומם, זה לא כצעקתה זה כמאתיים בנות, השנה גם היב עיכוב תאריכים בגלל מועד ב של המבחנים. לגופו של עניין הפיתרון הוא פתיחת סמינר ספרדי, אנחנו חזקים, יש לנו תלמודי תורה טובים מוסדות איכותיים ואנחנו במצב הטוב ביותר מדי פעם. יש מקומות רבים שהציבור הספרדי חוצה את 50% ואני אומר שזה יקרה כי אין ברירה אחרת – זה קרה כבר בבני ברק".

    "יש תלמודי תורה מוצלחים מאוד, שבוע שעבר הייתה פגישה ארוכה עם יור ש"ס הרב אריה דרעי לעשות שינוי מגיל אפס שכך כולם ימשיכו במוסדות יחד עם חברים להם. יש בכל השכונות ואנחנו משתדלים לחזק את בתי יעקב האזוריים לציבור הספרדי. ליבי נכמר, הורים מייללים בבכי, הדמעות מתמזגות. אין ברירה צריך לפתוח סמינרים ספרדיים טובים בכל האזורים. מי שמצליח להיכנס, אף אחד לא מפריע".

    "אנחנו נשמעים לדעת תורה, חכם שלום דוחק אותנו להתנתקות. גם אם בסוף יזלגו אחוזים נמוכים לסמינרים האשכנזיים שווה לנו את זה. הציבור הספרדי כבר בתלמודי התורה הספרדי, כולל נציגי הציבור ועסקנים. למה שזה לא יצליח בסמינרים? ייאמר לשבחו של ראש העיר מר משה ליאון שאומר מפורש: כל סמינר שיקום לטובת הבנות הספרדיות, ידיי פתוחות".

    "אגיד דבר אחד למנהלי הסמינרים; אם בת טובה, תקבלו אותה. אבל אין חולק שהסמינרים באמת מלאים, מחאת הסרדינים שהיה בציבור הכללי לא עובד בציבור החרדי, אפשר להבין אותם אבל חייבים להודות שיש בנות טובות שיושבות בבית כי הן ספרדיות. לכן הפיתרון האמיתי זה פתיחת סמינר ספרדי חדש".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      זה חצי פתרון והחלק הקל החלק הקשה הוא לשכנע הבנות הטובות להצטרף

    2. 1

      זה בגלל שהספרדים רודפים אחרי האשכנזים